radar

Tuesday, December 4, 2012

PERJALANAN HIDUP YANG BARU


bila bomba datang.....

Bertempat di wad 10, katil 12 dengan ditemani jururawat pelatih yang manis, Ain Syahirah namanya, aku kuatkan semangat untuk berada di sini. Sesekali doktor pakar datang melawat untuk memastikan keadaan anakku stabil. Sesungguhnya untuk aku berdepan dengan  situasi yang melibatkan  darah, memang aku jadi gerun. Nasib baiklah doktor yang bertugas, doktor pelatih Khalish sering menunjukkan air muka yang sentiasa tenang. Begitu juga doktor pakar ,Dr. Nasir (pakar K****logi) tidak keberatan untuk memeriksa anak-anakku sekiranya aku memanggil tidak kira waktu. Aku sebagai ibu hanya mampu berdoa disamping memberi kata-kata semangat dengan menyatakan yang mereka akan pulih seperti sediakala. Bila tiba  waktu makan terpasalah aku menyuap si abang, dan adik pula sanggup berlapar tak mau makan dan menunjukkan muka sedihnya. Nasib baiklah puasanya tak berpanjangan kerana selepas hari kedua dia telah meminta susu.
Itulah antara situasi yang berlaku selama tempoh 9 hari...

Mari ku ceritakan kisah sebenarnya...
Kisah berlaku bermula di sebuah masjid.. Masjid Bagan SErai.....8 pagi tepat...tahlil telah dimulai  oleh tok imam sebagai  permulaan majlis khatan beramai-ramai.

aku dan anak-anak  selepas majlis tahlil...cuak kelihatan wajah anak  lelaki, harith dan irfan



dua hos paip bomba digunakan untuk memandikan kanak-kanak yang nak berkhatan



usai bergumbira dengan air bomba,,,pakai kain pelekat....haha... first time pakai tu...

amik no giliran, harith no 2, irfan no 3

mama tau irfan berdebar2 tu...sian si kecik mama

ha.... nama dah kena panggil..
Ada lagi gambar..... tunggu...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List