radar

Wednesday, February 11, 2015

Projek ddapur bermula

6.2.14.
Hari ini aku nk servei set dapur (hob,hood n oven). Kali ni bukan servei aje tapi kna beli terus sebab kontraktor renovate dapur dh nk mula kerja...nk tak nak hari ni kena buat keputusan membeli. Aritu dgn kontraktor kabinet (b)  dia bg quotetion rm 23600 termasuk set dapur jenama EFFEGI..Disebabkan aku x pilih kontraktor b tu tterpaksa la cari dapur sendiri...
~
~
Aku pernah servei dapur kt pb...yg ada barangan jenama Fotile n Elika.... aku suka Fotile tp alamak mahalnya....dah lari budget...budget aku  dlm rm  3800 je..setara Effegi....yg dia nk bg tu.. fotile dia bg harga 4300...uiih..jauh lari tu..
Tapi bila aku dtg lg kedai tu..dia turun lg 300. Dpt 4000 je...pastu sekali sinki 300.. rasa cam  beli fotile dpt free sinki plak ..so jumlahnya 4300..pastu yg buat aku terus rembat tu sbb dia kata..u bayar ckit dulu baki dia u byr bila2..sbb i tau u suka sgt dpur ni...haaa...aku apa lg...
Klu tengok kt tenet org yyg bli dapur ni dpt dlm rega 5000 lbih..
Girangnya hatiku selesai 1 masalah pilih dpur.
.

Monday, December 22, 2014

Wafiy dah setahun

3.12.2014...genap la umur setahun.....
Bila umur wafiy setshun baru teringat yg mykid dia blum ada...bila p JPN..cadang nak tuntut mykid dia,.rupanya masa dia didaftarkan kelahiran , mykid tu di'stop'kan seketika utk naik taraf...so memang x ada buat la masa tu....padan la takde resit utk tuntut mykid tu.....tu pasal la boleh lupa langsung padal mykid ni.....
Jadi mama disarankan untuk isi borang buat mykid....emmm....hebat wafiy sebab p sendiri JPN utk buat mykid sempena birthday dia.....hehehe..


O.T.W ke JPN 

Wednesday, December 3, 2014

Puding roti kukus

Dah lamanya tak update blog..memang masa tidak memgizinkan....masa terlalu terhad dgn pelbagai aktiviti biasa di rumah dan di sekolah.
Cuti sekolah pun belum tentu dapat peluang ni,,ye la wafiy tengah nak ligat ..dh nk mula berjalan..

Buat resepi ni kebetulan ada lebihan roti lepas buat aiskrim goreng...rugikan kalau tak buat sesuatu...nak makan gitu je alamat aku sorang la yang kena bagi perabih.....

Ini resepinya...tapi aku buat 1/2 sukatan je...sebab susu ada separuh je..pastu gula aku tukar dgn susu krimer

PUDING ROTI KUKUS
Bahan-bahan :
6 keping roti  dipotong kecil-kecil
375ml susu cair
2 biji telur
3 sudu  gula
1sudu teh esen vanilla
1 sudu  butter cup
kismis

Cara-cara:
Gaul gula, telur dan esen vanilla, kacau rata. Masukkan pula susu cair serta kacau hingga sebati. Roti disapu dengan butter dan disusun dalam loyang. Adunan  tadi dituang ke atas roti dan bolehlah diletakkan kismis Kukus  selama 25 minit dengan api sederhana. Apabila sudah masak, sejukkan dan simpan di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.

Tara....
seperti  n3 dulu aku kata menu ni bukan la memenuhi citarasa aku...tapi buat semata nak bagi roti habis. So layanzz je la..

Ni pulak adalah rupa roti goreng yg aku buat xdan nak potong  dan ambil gambar sebab semua masa ni nak berebut ambik bahagian depa.

Monday, November 3, 2014

11 bulan...wafiy mula ligat naik tangga

Cukup 11 bulan hari ni.kemahiran lain yg wafiy dpt ialah berjalan jarak 3 kaki. Dia berlatih sendiri dari sofa  ke sofa...ke meja makan..kagum mama dgn anak sorang ni..berani dan berdikari..

Kalau naik tangga dulu mcm xberapa  sangat...sampai tangga 1 dia turun balik. Tapi hari ligat sungguh nak naik sampai atas.

Satu lagi pasal bab makan...dialah yg paling berselera. Kalau kita makan depan dia tak bagi mesti dia nangis. Apa saja kita suap semua dia nganga. Alhamdulillah..senang pasal bab ni

Kalau dia merajuk dia akan buat badan lembik dan suka lentukkan kepala ke belakang ..nasib2 kena la lantai..terantuk..alahai si comel mama.

Baru ni hantar mtiah balik kampung..singgah kt batu feringgi..abg dan kakak minta mandi laut...layanzz je la..wafiy x boleh mandi..just tengok je..

Hai saya dh 11 bulan...

Sunday, October 5, 2014

Wafiy dh 10 bulan

10 bulan 2 hari dahhh... amik pic ni di rumah baru selepas kembali dr lokasi korban sempena Hari Raya Aidiladha.

Wednesday, September 24, 2014

Kakak dpt hadiah....

Tahniah kakak dpt no 1... pertandingan warna kt sekolah td....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List