radar

Thursday, October 27, 2011

kek karamel vs kaca





nice to see, nice to touch but not nice to eat

itulah perumpamaannya buat masakan aku kali ini....
Nak membuatnya sungguh excited.... bia dah siap tak dapat dirasa

Dua hari lepas buat kek karamel....semuanya berjalan lancar sampailah masa nak membakar....oven meletup....
Letupan ini berlaku mungkin kerana terkena tumpahan air water bath . masa aku nk tutup oven berlaku gegaran sebab pintu oven ni jenis yang kena ditutup dengan kuat . apalagi bila tumpah terkena pada elemen pemanas…..aku pergi ke sinki dalam tempoh 5 minit…aku terkejut dengan bunyi letupan…………….pom………cam bunyi mercun deepavali….retak seribu pintu kaca oven…
Maka termasuklah perisa tambahan dalam kek…..serpihan kaca 1/3 ruang dapur habis…………..
Tapi itu belum mematahkan semangat aku…… hasil eksperimen tu aku simpan dua hari dalam peti sejuk…. Bakar tetap kena bakar….tunngu p sekolah hari ni….nak guna oven bilik ERT… nak tengok juga hasilnya.

Dan ini lah hasilnya……kek tu jd kembabng sebab peram 2 hari…tekstur dia masa aku bawa keluar dr peti sejuk dah berliang/ berongga….







Tapi karamelnya still ok……rasa nak ngap je…… oh tak tergamak…..


Terpaksa masuk tong sampah hitam…..

kesimpulannya disini....hasil masakannya berjaya....cuma bukan rezeki....






inilah gambar ovennya....kaca tu dah dibuang,,,puas juga la pakai oven percuma ni (hadiah lucky draw Kelab Guru & Kakitangan Smkai (KGKT) tahun 2006...kena beli baru la....tak sabar nak dapat barang baru nih......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List