radar

Showing posts with label birthday. Show all posts
Showing posts with label birthday. Show all posts

Tuesday, June 2, 2015

Selamat hari lahir yg ke 12 buat Harith

Semoga menjadi. anak yang soleh,cemerlang di dunia dan di akhirat. Tidak meninggalkan solat, menjaga perilaku yang baik, hormat org tua dan sentiasa menyayangi dan memberi contoh yang baik kepada adik-adik yang lain.


Ini kek istimewa utk angah...
Aiskrim je pun ...Aiskrim yg digubah special utk angah . Nk tambah kek dalam tu dah xsempat..hari ni ada LADAP..
JADI ini je la yang mampu dan cepat
Idea dpt dr FB
Ini result ppt harith..ada peningkatan dan penurunan.  Semoga angah boleh buat yg lebih baik dalam percubaan nanti. Semoga Allah berikan semangat dan keazaman yg tinggi dalam dirinya. Dan seterusnya bakal mendapatkan result yg cemerlang dalam UPSR nanti...Aamiin..

Wednesday, April 15, 2015

IRFAN DAH 9 TAHUN





Hari ni genap umurnya 9 tahun. Semoga
IRFAN menjadi anak yg soleh,yang menyenangkan hati ibu bapa...


Monday, December 22, 2014

Wafiy dah setahun

Pic pertama wafiy dalam kandungan...1st time p cek doktor kt klinik swasta..
Alhamdulillah...disahkan mengandung.~2 bln
Dijangka 19.12


3.12.2014...genap la umur setahun.....
Bila umur wafiy setshun baru teringat yg mykid dia blum ada...bila p JPN..cadang nak tuntut mykid dia,.rupanya masa dia didaftarkan kelahiran , mykid tu di'stop'kan seketika utk naik taraf...so memang x ada buat la masa tu....padan la takde resit utk tuntut mykid tu.....tu pasal la boleh lupa langsung padal mykid ni.....
Jadi mama disarankan untuk isi borang buat mykid....emmm....hebat wafiy sebab p sendiri JPN utk buat mykid sempena birthday dia.....hehehe..


O.T.W ke JPN 


Awal tahun 2015,jan...kecik2 dh p KLIA


Wednesday, May 7, 2014

khalish 3 tahun dah....

sayan
sayang mama khalish dah 3 tahun...


tapi saat ini masih lagi xmau makan nasi....klu makan pun sesuap dua..pastu main je ngan nasi tu....benda lainpun makan ckit2 je
...kalau coklat tu boleh la....klu terbagi lebihpun dia p buang.....huhu kahalish bila la nak pandai makan ni....
kira maintain tembam ni dengan minum susu je, tapi waktu dia tdur la, klu jaga , alamat sampai sejuk susu tu x minum2...
last2 abg irfan yang minum.
tetap setia dgn ba dia.....

ni lepas makan nasi lemak ramai2 dgn abg kakak kat rumah baru..

Tuesday, November 5, 2013

SAMBUTAN BIRTHDAY 3 SEKALIGUS


Bersempena  tarikh birthday klong, kami sambut b.day ayah dan ain sekaligus........pasni x berkesempatan dah nak sambut sebab tarikh b.day akan datang tu nak sambut kelahiran baby baru....
jadi tahun depan bulan disember boleh sambut 3 orang sekaligus

makan laksa je ye.....tunjuk ramuan je...

Sunday, December 9, 2012

princess cake... aising buttercream 3


Ini hasil usaha serta ketabahan aku dalam menyiapkan kek syasya...Kek 2 biji (sponge cake) 300g dan 700g dihasilkan menjadi  2 1/2 tingkat....Jenuh gak le..1 jam setengah bru siap deko..Agak2 yang pakar buat bpa lama ek...Nipun kira cincai...kalau penuh ketelitian agaknya mau 2 jam lebih....hahaha..tak kuasa aku nak habiskakn masa kat situ je.. Buat deko nipun tak dirancang...tut..tut terus diideakan begini...tapi lupa plak nak tambah aksesori...

Nak tau camna 1/2 tingkat tu terhasil? Aku amik bahagian tengah kek 700g untuk buat tingkat paling atas...Jadinya kek tingkat paling bawah tu  berlubang la..hehe...Kek ni sebenarnya aku tempah kat kedai..senang cite...malas nak membuatnya..sat gi ada la pulak yang tarik kaki aku tak bagi buat, suruh ngadap dia je....sapa tu....haha.. khalish la..tu..

Aku ode tiga sebenarnya. satu lagi 1kg...Tp at last tak pakai sebab besar sangat...simpan je untuk esok kut2 nak buat lagi.Kek 300g...rm 8, 700g..rm 10, 1kg...rm 12....itu la harga yang aku beli... klu buat sendiri murah je la...bahan bukan banyak untuk buat span kek...

Ok...ini resipi krim mentega yang aku guna...Pada aku ni tk patut panggil krim mentega sebab krimwellnya lebih banyak digunakan daripada mentega...mentega tu macam beri kelainan rasa je....pada aku la...tapi sedap..gerenti....


Krim Mentega 
Resepi:Zati d hati
By: HaSue@sue-hasue.blogspot.com

50g mentega(tanpa garam)
450g krimwell
300gsirap gula(hasue guna gula icing yang diayak 3 kali)
1 sudu besar susu pekat.....lain kali DSS takmau buh...manis
1 sudu teh esen vanila
1/2 sudu teh minyak mentega(butter oil)

Cara membuatnya:
  1. Putar mentega dan krimwell sehingga sebati dan berkrim. Masukkan sirap gula/gula aising.
  2. Putar sehingga gebu dan masukkan susu pekat.
  3. Akhir sekali masukkan vanilla dan minyak mentega.
  4. Pukul sebati dan sedia untuk digunakan..ol/;


hai...!! belakang tu aku taruk je coklat rice...sebab dah malas....








Friday, December 7, 2012

HEPI BIRTHDAY SYASYA...dah 5 tahun

Biarlah gambar berbicara...
syoknyer... dapat hadiah...


yeee... k.eli datang!




ye..! jom k.eli  tolong ain


peace yo !

siap untuk dipotong....

jom posing dulu ngan mama....

bebudak taman ...ni je yang ada yang lain tak dapat dikesan....geng2  gurl...mamat2 semua tak mau join kecuali mamat kecik..

pertemuan pengasuh2 aku==

kak ain dapat hadiah bantal daripada k.eli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List