radar

Tuesday, June 23, 2015

Cukai oh cukai...

Kadang aku rasa macam x adil je atau aku ni je terlalu skematik..bab2 cukai ni..sebab ada ada kekawan yang gaji lebih tinggi dan pulak tu tanggungan x ramai depa boleh dapat blik kesemua duit depa yang telah dipotong secara PCB dalam slip gaji...sedangkan aku sebaliknya.. mmg xadil..padahal. belanja aku cukup2 utk keperluan..takde la sampai dpt melancong ke luar negara mcm si polan tu...dalam negeri pun tak dapek...apatah lagi nak bermewah2 ni..
Frustrated betoi..tahun 2014 bukan saja gaji aku cukai telan bulat2, aku pulak kena bayar LHDN sbb tak cukup potongan

Ini surat yg aku terima...agaknya surat ni sampai sbb aku tak buat pembayaran terus ke bank setelah e.cukai aku buat.aritu tp dalam. Rm 100>...tertangguh2 sampi dapat surat ni suruh potong dr slip.

Sebelum ni pun kalau dapat duit tu balik dapat dalam rm  seratus lebih je..sedangkan ada kawan lain dapt sampai beribu....mmm..musykil jugak....tapi biarla diaorang.itu urusan depa...urusan aku aku perlu buat ikut apa yg betul
Takpala..mungkin duit yang pergi tu bukan rezeki aku...ku relakan jua...aku redha..
Bu 4 the next time aku wajib....buat betoi2...dan apapun mesti dibuat dengan jujur....kalau ianya hak kita Allah akan kembalikan kpd kita. Klu bukan redha lah..dah bukan milik kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List