radar

Wednesday, November 6, 2013

Penentuan Tarikh Bersalin.... 3 Disember 2013.milik bayi ini...

Semalam  aku da appoinment dgn doktor dihosp taiping. tak sangka la pulak datang pagi dalm kul 11 boleh sampai 4.30 petng sementara nak tunggu turn.dah lang tunggu poah a nak parking tadi pun melilau cari parking kosong...last2 parking jauh la...jenuh berjalan dengan perut memboyot ni nasib baik irfan setia menemani mama dia. adalah teman. berpayunglah kami dek kerana ketika itu hujan gerimis mula turun.
Dalam hati tu terkenang... kalau la laki aku yang menghantar tak la susah camni...nak drive pun dah tak selesa, nak cari parking punya seksa...redha je la sebab dia terpaksa bertugas.

sebelum aku pergi klinik antinatal p dulu hantar mak ke klinik orthopedik...masyalallah ramai orang ..sampai dapat no..137... pergi tadi ayang yang drive..yelah minta tolong ayang tunggu opah kat situ sementara tu boleh la alu drive sendiri utk p appoinment.. irfan plak ikut aku.....apa2hal ingat boleh la sms..nak tanya dah sudah ke blum tapi rupanya ayang tak bawa h.pon dia... haiya....susah hati betul....

dipendekkan cite dalam kul 2 aygn pinjam pon sape ntah utk pon aku...pastu ,masatu dah nak tiba turn aku( 3 ptg)dia mai cari kat klinik aku...pandai plak dia mencari lokasi aku...rupanya dah hsbis kat sana kkul satu td... nasib baik dia kta dia bg roti kt opah utk mkn..klu tak jenuh la org tua tu berlapo.

haa...bila tiba turn aku aku dok set masa berapa lama aku punya masa dengan doktor. Ya Allah...scannya pun berejam (x la smpai sejam...>< kt 20-25 minit kut) habis ditonyohnya perut aku ....sempat juga aku mengerling kat bilik2 lain...rupanya patient yg dulu drp aku tak keluar2 lagi...last2 berbincang dengan doktor  tarikh operation. pilihan nya 25-28.11... ha biar betul.. bulan ni juga....ikut due 16.12...last aku minta leawt ckit pasai suami  aku kna jd RO  SPM.. SPM masih dok ON lg..akhirnya 3.12..MUKTAMAD... tak boleh dah lewat2.. takut berisiko...
Then bila keluar.....emmm... 45 minit tempoh aku... bila dok kt dlm tak rasa masa tu.. tapi bila kat luar menunggu, huh boleh hilang sabar oii..itupun dah berapa kali keluar masuk klinik...bosan menunggu

Jadinye anak ke 5 ni aku akan terus menyerah diri utk dibersalinkan tak seperti anak2 lain melalui  waktu yang benar2 sampai utk aku bersalin walaupun ada antaranya yng  last2 kena operate juga... Semua pengaslaman yang berbeza-beza. Semoga Allah mempermudahkan proses kelahiran annak ini tanpa sebarang risiko yang merbahaya semasa dan sesudahnya. Aaminnn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List